Wizurai's Slide

Khamis, 30 Ogos 2012

Salam Aidil Fitri 1433

Salam Aidil Fitri 1433!
Sowi, lama inda update blog. Ada sebulan udah kali. Yatah kawan2 tanya, kenapa me inda terdapat facebook/twitter/etc? Me jawab: blog lagi nda te"update", apa lagi yg lain. Tapi me dah guna whatsapp udah. mau save easi sikit. Masa ne me bertugas tidak tetap di dua tempat but next monday barutah me bertugas di tempat yang ditetapkan.
Ada 2 blogpost yg sepatutnya kan me masukkan ke dalam blog ane. It's about ziarah ke kubur & firework but mcm nada masa plang. Ok. Tentang ziarah ke kubur, me ada mention tentang pakaian khususnya untuk kaum perempuan. About one week before raya, kami (my cousins & uncles) ada ziarah ke beberapa buah tanah perkuburan di BSB. Still me ternampak girl yg pakai pakaian yg kurang sesuai utk ziarah kubur. Daddynya ok pakai topi haji, her mum pakai tudung n berjubah but their daughter????
Ekoran daripada itu (chewwah! bahasa), me try to publish peraturan & adab menziarahi tanah perkuburan orang2 Islam yang biasa kita lihat di pintu2 masuk ke tanah perkuburan. Insya-Allah, me akan post dlm blog ane some day, maybe before Ramadhan 1434 (tahun depan, around July 2013). Dalam versi rumi sal barangkali ada yg inda faham jawi. BTW dalam tempoh terdekat ini juga, Wizuraiworld Green Zone (WWGZ) akan berpindah pengkalan dari Sengkurong ke Salambigar. So tidak ada lagi helikopter yang melintas atas rumah. The new WWGZ will be more secure and surely a NO FLYING ZONE. Cubatah, kalau berani hahaha! Manakala ex-wwgz di Sengkurong akan dijadikan sebagai Pengkalan Operasi Depan (FOB), hehehe
Raya semasa umur semakin dewasa ini semakin kurang keseronokan. Me rasa raya yang sebenarnya bermula pada akhir bulan Ramadhan apabila esoknya disahkan hari raya, diikuti dengan suara takbir di masjid/surau/balai ibadat, kemudian balik rumah buat persiapan then tidur. pastu bangun subuh dan awal ke masjid and bertakbir lagi. solat raya, ziarah kubur, datang ke rumah tangah pagi raya. semuanya berakhir menjelang zuhur. mungkin u all inda setuju tapi bagi me itulah saat kemeriahan hari raya yang sebenar.

So, me selaku blogger wizuraiworld mengucapkan Salam Aidil Fitri 1433, Maaf zahir dan batin! Jumpa lagi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan